۹ معیار تحول چابک برای مدیران اجرایی

تأثیر تصویر بزرگ تحول چابک خود را اندازه گیری کنید

چگونه می دانید که تحول چابک شما در مسیر درستی است یا در مسیر درستی قرار دارد؟ درک معیارهای تحول چابک برای مدیران عامل، کلیدی برای اثبات بازگشت سرمایه (ROI) تحول چابک است.

 

تغییر اندازه‌گیری خروجی‌ها به اندازه‌گیری نتایج، می‌تواند شناخت دقیق آنچه را که باید اندازه‌گیری کنید و معنی همه آن را دشوارها باشد. اگر به منظور یافتن راه‌های معنی‌داری برای اندازه‌گیری تأثیر تصویر بزرگ تحول چابک خود تلاش کرده‌اید، این فهرست از معیارهای تحول چابک برای مدیران برای شما مناسب است.

 

با “چرا” شروع کنید

قبل از اینکه به این سؤال بپردازیم که “چه چیزی را باید اندازه گیری کنیم؟”، مهم است که یک قدم به عقب برگردیم و بپرسیم: “چرا به معیارها نیاز داریم؟” تحول چابک به طور اساسی نقش معیارها و نحوه استفاده از آنها را تغییر می دهد.

 

شیوه های کسب و کار سنتی حول برنامه ریزی و ارائه خروجی ها سازماندهی می شوند. بنابراین، معیارها، شاخص هایی هستند که نشان می دهند سازمان چقدر خوب یا کارآمد، آن خروجی ها را برنامه ریزی و ارائه می کند. شاخص‌های کلیدی عملکرد متداول‌ترین نوع معیارهای مورد استفاده هستند – شاخص‌هایی که داستان آنچه قبلاً اتفاق افتاده را بیان می‌کنند.

 

در چابکی، معیارها خود هدف نیستند.

معیارها ابزارهایی هستند، برای «…پیگیری سفر چابک، آزمایش فرضیه ها و ارائه بازخورد در حین حرکت به سمت هدف بعدی». KPI ها مطمئناً هنوز هم جایگاهی دارند، اما تنها ابزار اندازه گیری پیشرفت نیستند.

 

چارچوب OKRs (اهداف و نتایج کلیدی) اغلب در کنار KPI ها به عنوان راهی برای تعیین و دستیابی به اهداف بلندپروازانه، و تشویق برای همسویی بین بخش ها و سطوح مختلف سازمان در سراسر تحول چابک است. OKR به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اهداف «فازی» و تصویری بزرگ داشته باشند و آنها را به برنامه‌های قابل اندازه‌گیری و عملی تبدیل کنند.

 

دستاوردها (در چارچوب OKRs) به خودی خود معیار نیستند، بلکه راهی برای تعیین و تنظیم پیرامون اهداف هستند. نتایج کلیدی شما شامل معیارهایی خواهد بود، برای اندازه گیری پیشرفت به سمت آن اهداف. اما مجدداً، معیارها هدف در سفر چابکی نیستند – معیارها راهی برای بیان داستان تصویری بزرگتر از نحوه پیشرفت سازمان شما به سمت اهداف خود هستند.

 

از فهرست زیر برای معیارهای تحول چابک برای مدیران به عنوان الهام بحش استفاده کنید تا به شما کمک کند تصویر دقیق‌تری از تحول چابک خود، هم در زمان وقوع و هم در طول زمان، به دست آورید.

معیارهای تحول چابک برای مدیران

در اینجا ۹ معیار تحول چابک برای مدیران برای مشاهده آورده شده است.

 

  1. تعهد شغلی

آیا کارکنان شما در نقش خود با انگیزه، سازنده و راضی هستند؟  اندازه‌گیری منظم eNPS (امتیاز خالص ارتقاء کارفرما – معیاری که نشان می‌دهد آیا کارمندان شما محل کار شما را به یک دوست یا همکار توصیه می‌کنند) می‌تواند به شما بینشی در مورد مشارکت کارکنان بدهد.

 

  1. پیشرفت مداوم

آیا تحول چابک شما به تسهیل بهبود مستمر در فرآیندها، شیوه ها و فرهنگ شرکت شما کمک می کند؟ اگر چنین است، باید شاهد تغییرات مثبت در کیفیت محصول، ایمنی، سرعت، رضایت مشتری و کارکنان باشید.

 

  1. نوآوری

آیا همه این تغییرات در واقع به سازمان شما کمک می کند تا نوآورتر شود؟ راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری این موضوع وجود دارد: تعداد محصولات جدید، زمان برای بازاریابی برای محصولات جدید، رضایت مشتری و زمان صرف شده برای محصولات با ارزش/نوآورانه.

 

  1. رضایت مشتری

آیا تحول چابک شما تأثیر مورد نظر خود را دارد: ایجاد ارزش قابل اندازه گیری بیشتر برای مشتریان؟ رضایت مشتری را می توان از طریق روش های کمی و کیفی، از جمله نظرسنجی مشتری، درآمد، ارزش طول عمر مشتری، خریدهای تکراری و غیره اندازه گیری کرد.

 

  1. پاسخگویی بازار

آیا تغییراتی که اجرا می کنید تأثیر مثبتی بر پاسخگویی بازار دارد؟ به عبارت دیگر، آیا تحول چابک شما در واقع سازمان شما را چابک تر می کند – مجهزتر برای پاسخگویی و انطباق با تغییرات بازار؟ این را می‌توان در طول زمان تا بازار، زمان‌های پیشروی و چرخه و سایر معیارهای سرعت اندازه‌گیری کرد.

 

  1. بهره وری

آیا تحول چابک شما باعث بهره وری تیم های شما می شود؟ در اینجا مهم است که بهره وری را به درستی تعریف کنیم: نه با خروجی محض، بلکه با خروجی ارزش ایجاد شده. چند درصد از پروژه های تکمیل شده ارزش بالایی داشتند؟ چقدر تیم ها می توانند برای مشتریان ارزش ایجاد کنند؟

 

  1. سرعت

مانند بهره وری، تعریف صحیح سرعت در حین و پس از تحول چابک بسیار مهم است. معیارهای سرعت باید برای اندازه گیری تحویل ارزش و همچنین پاسخگویی بازار استفاده شود. آنها نباید به عنوان معیارهایی برای اندازه گیری اجرای خروجی های کم ارزش استفاده شوند.

 

  1. کیفیت

آیا تحول چابک شما به سازمان شما کمک می کند تا ارزش بیشتری با هزینه کمتر ایجاد کند؟ کیفیت را می توان با اندازه گیری عیوب، دوباره کاری و ضایعات اندازه گیری کرد.

 

  1. قابل پیش بینی بودن

در نهایت، آیا تحول چابک به تیم‌های شما کمک می‌کند تا عملکرد قابل پیش‌بینی‌تری داشته باشند؟ پیش‌بینی‌پذیری معیاری است که نشان می‌دهد تیم‌های شما با چه دقتی می‌توانند کار را در چارچوب زمانی مورد انتظار برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه کنند. سنجه‌های پیش‌بینی‌پذیری به تیم‌ها کمک می‌کند تا تخمین‌های دقیق‌تری درباره تکمیل و سازگاری موارد کاری خود انجام دهند.

 

این معیارهای تحول چابک را برای مدیران ردیابی کنید

روش های متفاوت انجام کسب و کارها، نیازمند رویکردهای متفاوت نسبت به معیارها است. در محیط های چابک، معیارها به عنوان راهی برای اندازه گیری پیشرفت به سمت اهداف، آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل الگوها استفاده می شود. گنجاندن این معیارهای تحول چابک برای مدیران اجرایی در یک چارچوب تعیین هدف بزرگتر (مانند OKRها) بهترین راه برای نگه داشتن انگشت شما بر روی نبض تحول چابک شرکت است.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.