تاثیر کوئید ۱۹ بر کسب و کارها و پیش بینی فرصت های شغلی تا سال ۲۰۲۵

covid19

یکی از بزرگترین بحران های زمان ما، قطعاً کوئید ۱۹ است که بر زندگی، کسب و کار، روابط اجتماعی و حتی سیستم های اقتصادی ما تاثیر گذار گذاشته است، برخی از محققین این شرایط را نمونه ای از شرایط “قوی سیاه” می دانند. در این دوران کارهای اتوماتیک و خودکار، به بالاترین سطح خود در جهان رسیده اند و تغییر روند از افراد به ماشین ها و الگوریتم ها در حال انجام است.

تحقیقات نشان داده است در ۵ سال آینده ۸۵ میلیون شغل تغییر خواهد کرد و ۹۷ میلیون نقش جدید ایجاد خواهد شد. همچنین تا سال ۲۰۲۵، ۶ درصد فضاهای کاری در شرکت ها تغییر خواد کرد و ۴۰ درصد کارمندان باید مهارتهای خودشان را بروز کنند یعنی تقریبا از هر دو نفر یکی باید مهارتهای خودش را ارتقا دهد. قطعا باید راهی وجود داشته باشد که همه افراد در این شرایط، رشد کنند.
تحقیقاتی که در دهه های اخیر انجام شده است، نشان می دهد که باارزش ترین سرمایه هر اقتصاد یا شرکتی منابع انسانی آن است. امروزه شرکت ها در سراسر جهان با کمبود تجربه کارکنانشان در خصوص مهارتهای آینده مواجه هستند، به همین خاطر آنها در حال سرمایه گذاری بر روی ارتقاء سطح کارکنان خود هستند.
تا سال ۲۰۲۵ ، سازمان ها باید بیش از ۷۰% مهارت های مورد نیاز کارکنان خود را برای بدست آوردن نقش های جدید به آنها آموزش دهند. مهارتهای از جمله: DevOps، متخصصین هوش مصنوعی، مدیریت بازارهای دیجیتال، متخصصین استعدادیابی و متخصصین ارتباط با مشتری.
این آموزشها و تغییرات ممکن است ۲ هفته تا ۵ ماه طول بکشد، اما داده ها نشان می دهد که برای این تغییر نیاز به مهارتهای حرفه ای نمیباشد، همچنین بیش از دو سوم کارفرمایان انتظار دارند این زمان حدود یک سال طول بکشد.
در کنار سازمانها و شرکت، دولتها باید نظام آموزشی خود را بروز کنند و بودجه لازم برای این منظور را تامین کنند، همچنین آنها باید از داشتن شبکه های تامین امنیت و آرامش خاطر برای کارمندان خود مطمئن باشند.
مطمئنا با رهبری و همکاری هدفمند، می توانیم این بحران جهانی را به فرصتی جهت ارتقاء سطح دانش افراد تبدیل کنیم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.